Terima Kasih kerana mengunjungi blog Wani Star Bee. Saya sedia membantu anda yang ingin mencari informasi mengenai produk Kecantikan Mary Kay. Jika berminat.. anda boleh menghubungi saya Wani di 0162249539 atau email saya di wanistarbeemk@gmail.com

Tuesday 7 December 2010

Hargai Bibir Anda



Bibir, setiap dari kita mempunyai bibir. Ada yang menjaganya dan ada yang ambil ringan saja. Tahukah anda, dari bibir kita akan tahu samada seseorang itu sihat atau tidak, dan adakah dia seseorang yang menjaga penampilannya atau tidak. 

Bibir kita hanya mempunyai lapisan kulit yang nipis iaitu hanya 3-5 lapisan sahaja. Sedangkan kulit lain mempunyai sehingga 16 lapisan. Bibir kita tidak mempunyai liang roma, kelenjar peluh mahupun kelenjar sebum yang dapat menghasilkan lembapan. Oleh kerana itu bibir kita adalah bahagian yang mudah kering, sensitif dan paling perlu di jaga berbanding bahagian lain di wajah kita.

Disini ada sedikit tips ringkas untuk kita menjaga bibir kita supaya sentiasa sihat, lembap dan mongel hehehehe..

Siang Hari - Dengan menyapu pelembab bibir setiap kali kita keluar rumah merupakan asas yang paling penting dan selalu di anggap remeh oleh kita. Sebelum menyapu sebarang pelembab, penting kita memastikanlah bibir kita kering dan tidak basah. Ini dapat membuatkan pelembab dapat di aplikasikan dengan sempurna dan berkesan. Anda boleh memilih pelembab 'Satin Lip Balm' atau pelembab 'Tinted Lip Balm SPF 15' yang mempunyai warna yang unik.


Satin Lip Balm



 Tinted Lip Balm Sunscreen SPF 15




Malam Hari - Amatlah penting sebelum tidur, kita mencuci kesan2 lipstick pada bibir kita. Gunalah Oil Free Make up Remover dari Marykay. Ia begitu mudah digunakan dan bibir anda akan cukup bersih dengan hanya satu sapuan sahaja.



 Oil Free Make Up Remover





Seminggu Sekali - Bersihkan bibir kita dengan menggunakan Satin Lip Mask hanya seminggu sekali. Fungsi Lip Mask ini adalah untuk menanggalkan sel-sel kulit bibir yang telah mati. Hasilnya, bibir anda akan menjadi lebih merah, licin dan sihat. Kemudian jangan lupa sapukan Satin Lip Balm.


 Satin Lip Mask





Age-Fighting Lip Primer mencipta rupa bibir yang lebih sihat dengan melawan garis-garis dan kedutan sementara mikrosfera berbaur cahaya mengurangkan kemunculannya. Gunakannya diatas bibir, didalam dan di luar garisan bibir, untuk melanjutkan jangka pemakaian lipstik dan mengelakkan lipstik dan pengilat bibir daripada menjadi comot.

Kini anda boleh  mendapat faedah antipenuaan dan faedah perangsang sedia dalam satu produk! Dan bentuk stik baru menjadikannya mudah dipakai sepanjang hari.

Age-Fighting Lip Primer




Note : Tabiat menggigit dan menjilat bibir sebenarnya penyumbang utama bibir kita kering dan mengelupas. Elakkan menjilat bibir, jika bibir terasa kering segeralah menyapu lip balm ok.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...